17,000,000 points worth less than A$790,000.00

Discussion in 'Open Discussion' started by petef, Oct 25, 2005.

Thread Status:
Due to inactivity, this thread is no longer open for new posts. You can still join the conversation by posting to an open thread or starting a new one. Alternatively, please contact a Moderator if you have new information you wish to be added to this thread.
  1. Claim your free gift valued at $39.95 when you take the Australian Frequent Flyer's quick user survey. More...

  1. petef

    petef Junior Member

    Dec 1, 2003
    22
    6
    I don't know if anyone has seen this article:
    http://www.smh.com.au/news/national/airline-hacker-all-too-frequent/2005/10/24/1130006061385.html

    But a guy who has aparently hacked 17,000,000 points is being charged in court for the crime. In court they claim the points are worth almost $790,000.00 (but he only used $200,000 worth).

    Just thought its interesting where the valuation came from as many Airlines are involved, both OW & SA.

    Peter.

    EDIT:
    Registered Users don't see this and have the option of removing all other advertisements.  Register HERE

    I have found another article with more details and discusses the difference in point values between airlines.
    http://www.themercury.news.com.au/common/story_page/0,5936,17015818%255E421,00.html
     
  2. QF WP

    Moderator

    Jun 20, 2002
    14,572
    6,213
    Brisbane
    Flight Map:
    View my flight map
    Twitter:
    Facebook:
    Linkedin:
    It has also been discussed over on Flyertalk.

    Seems that some of the airlines "charged" full Y rates to equate valuation for the tickets he used.

    But understandable as UA are bankrupt and would like to get as much out of it they can....(which is debatable just what they'll get)
     
  3. BlacKnox

    BlacKnox Active Member

    Jan 29, 2005
    732
    13
    Saw an article yesterday on www.news.com.au which noted the different rates airlines were applying to their miles. The article has now gone, and I can't read the mercury article to compare, though suspect it is the same one (perhaps part of the Murdoch group?).
     
  4. petef

    petef Junior Member

    Dec 1, 2003
    22
    6
    Yes it is a News.com.au site, and Lindsay has posted the main bits about conversion from it.

    Peter.
     
Loading...

Share This Page